Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 7., péntek

"NAPRAFORGÓ"

Néha.. ha az agyam teljesen elfáradt.. a szemem sem bírja a munkát.. muszáj valami kétkezit alkotnom...a terasz lassan kifelé megy.. az éréshez én már nem kellek.. a locsolás megvan, már nincsenek nagy ültetések, varázslatok....

tehát irány a konyha...

a Facebook , Házi finomságok csoportjában is láttam.. link linkre vezetett, de mindenki a Limarás változatot csinálta.. de nála is kiderült, hogy nem az az eredeti...mentem hát tovább.. hát megtaláltam, lefordítottam... a hozzávalókból gondoltam, hogy ebből bizony kétféle dolog lesz.. még egy kis magyarázat.. a Limara félénél, már jóval kevesebb a liszt, vaj helyett olaj..már se citrusok leve, se az 1 kanál rum nincs benne... mert ő nem akarta úgy.. hát.. én meg igen... :) de pláne miután megnéztem...:) részletek a hozzávalós kép alatt :)) de ha kíváncsi vagy hogy én hogy csináltam, lapozd szorgalmasan ezt az albumot :))





Nem tudom kalácsnak mondjam-e, vagy csak kelt tésztának.. egy dolog biztos, hogy már a készítése közben rájöttem.. nagyon jól formálható, a benne lévő cukor ellenére sem lesz édes.. hiszen sós kiflit is készítek belőle...de arról majd később, majd holnap.. mert.. MERT!  majd megmutatom... mindenesetre.. a recept bekerült az új füzetembe.. kitörölhetetlenül... és ezer "firnyákos" gondolat indult meg bennem, ennek a kapcsán... már magam előtt látom, vendégség esetén a sós változatot is... meg ezzel az édessel sem vallok szégyent.. az már biztos!!


az EREDETI hozzávalók mennyisége:

100 gr tej ( na ez nálam 2 dl lett)
2 dkg élesztő a langyos tejben megfuttatva, adtam bele egy keveset a 100 gr cukorból


1 kicsi sima joghurt (140-150gr-os)
2 egész tojás, 6 dkg olvasztott vaj, 1/2 narancs, 1/2 citrom leve, 1 ek rum, 5g só ( izé, ezt úgy gondolomra) 70 dkg liszt...

( a lisztről az eredeti 35-35 dkg finom ill. réteslisztet ír.. )

ha nem az énfélére vagy kíváncsi,akkor az eredeti recept itt:



 a tészta elég határozott állagúnak tűnt, megértem hogy ő miért a gépben csinálta.. megdolgoztam vele... de a lényege, hogy jól kidagasztottam...
egy rövid ideig pihentettem... még így egyben.. a kb. 1 kg-os gombócot :))
  na itt osztottam ketté.. az egyik feléből ugye a kiflik készülnek...(azzal most nem foglalkozunk..)  míg a másik felét, hagytam duplájára kelni, most frissiben...
 amikor megkelt, ezt is elfeleztem... nagyjából két egyforma körre nyújtottam...
 hát a körtől állati messze, mint Cibakháza Amsterdamtól..., de azt hiszem nem játszom a tányért rá, és körbevágni féle történettel... majd húzom, igazítom, akkor is jó lesz :)) az egyik lapot a sodrófával átsegítettem a tepsibe egy sütőpapírra, alighanem nem baj hogy erről a mozdulatról nem készült külön fotó.. mert el lehet képzeni :))
 maszatos kézzel én is vesztek a profi fotókból....de azért látszik... (szegény fényképezőgépem teljesen kicsinálom)
fellépést szántam neki.. mert izgatott készen is az íze.. jelentem nem csalódtam.. így elkészítésre javaslom.. ha belegondolok, hogy nekem most kéne almát pucolni, reszelni, párolni, hát azt hiszem sosem sütnék semmit, de pláne, hogy az idő szalad... a kvízjátékot nem hozzám igazítják :)
megkentem, elosztottam.... a maradékot, ami az üveg oldaláról kanállal már nem jött le, ujjacskáim segítségével kinyaltam.. jelentem mielőtt bármi máshoz nyúlnék, kezet is mostam... mielőtt azt mondanád fúúúj :D

a tészta másik felét ráborítottam a megkent elsőre... és a széleket kiigazgattam...
 középen jól belenyomtam egy poharat, ez lesz a virágunk közepe.. egyben távtartó. hogy a pizzavágó egyenletes távolságban vagdalkozzon, és nekiálltam bevagdosni a szirmokat.. persze azok már nem lettek teljesen egyenletesek, de hát ennyi baki a természetben is előfordul...

a sütőt itt kapcsoltam be, előmelegítettem 170 fokra... mire a végére jutok betoljam.. a csudába, hogy ennyire kikockázódott az időm.. )
 szépen körbe van vágva mind, jelentem a tészta igen jól formázható, nem mászik, de nem is beton..
 ztán minden "szirmot" kétszer megcsavartam miközben egy kicsit kifele húztam... , amikor az összessel kész lettem, még egyszer lenyomtam a poharat... hogy markánsabb legyen a közepe..
 egy felvert tojással még megkentem.. hogy legyen neki fénye..... és a virágom közepét megszórtam durván darált kicsit cukros dióval.. ( se mákom, se magom nincs most itthon.. de az almás mazsolához a mandula mellett jó passzol a dió..)
 az almás-mazsolás-mandulás napraforgó :) jelenleg a sütőben.. tehát ez az utolsó fotogén állapot :))
 30 perc alatt kisült :) :)
 olyan illat, mintha egy fűszeres illatú mezőn állnék...
 a szirmok...
 teljesen virágos napocskás.. vagy napraforgós...
 nekem tetszik...
 sok szöveg már nem lesz.... belekukucskálva a tekerésekbe..


a másik fele a tésztának itt van.... de erről majd holnap...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése