Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. november 7., szerda

kiwi curd ...

A CURD [körd] szónak nem találtam magyar rendes megfelelőjét, akárhol is kerestem.. de ma rájöttem.. igenis ő a gyümölcspuding!! kérem a jogdíjat a számlámra utalni! .... én hiszek abban hogy hallgatni kell a szervezetünkre, ha valamit kíván, ott hiány van.. én most így vagyok a C-vtiaminban gazdag gyümölcsökkel. Kilóra vettem nagy nagy kiwiket.. és álmomban megfogant az ötlet a mai ebédhez... nesze nekem - "lekvárral" eszem a rántott hűst?.. fogd fel úgy hogy gyümölcsszósszal, ha neked úgy jobb... de erről majd később.. most maradjunk CURDISZTÁNBAN... :) Ha kíváncsi vagy hogy csináltam, klikk a képekre... lapozzad:) csináltam már málnából, sárgadinnyéből, és sárgabarackból, és nem bántam meg.. mindegyik csodásan finom volt.. érdemes megkóstolni... vendégeket nagyszerűen el lehet kápráztatni, ha fagyira, vagy corn flakes-re, müzlire rétegezve öntöd... üvegbe zárva 3 hónap a szavatossága a fáma szerint.. nekem még sosem érte meg a 3 hónapot :D



lereszeltem egy citrom héját.. :) az ujjamat ez esetben megkímélem :D ebbe az ételbe nem való hús :) 
 kifacsartam a pucér citromból a levét, és ami kipotyogott húsát...
 3 nagy kivit meghámoztam, nekem bevált módszer, hogy talpát és csücske tetejét levágom, és megyek neki a zöldséghámozóval, és garantáltan szőrtelen marad :)
nem volt kedvem turmixot mosni, így nekimentem a kiwinek a reszelővel, hogy pürét csináljak belőle,, könnyebb is volt a belső szilárt fehérséget kiszűrni belőle... 
 így néz ki egy frissen reszelt kivi püré.... olyan illat és színe van.. megcsordul a nyálam...feltettem egy olyan edényben a tűzre, amely dupla falú, és víz van a két fal között.. okos találmány, mert ebben nem csapja gőz a kezemet, de sosem ég oda... kedvesemtől kaptam - és tudom szereti ha használom is a tárgyakat :) .. lényeg, hogy ha ilyened nincsen gőz felett kezd melegíteni a kivi pürét, amiben benne van a citrom reszelt héja, a citromleve-húsa... 10 dkg cukor, és egy vaníliás cukor...
3 egész tojást kezdj el felverni... a lényeg, hogy habos és homogén legyen...
 ha kész van, tedd félre...
 amikor már jó forró a kiwi püré a cukorral, dobj bele 10 dkg HIDEG vajat... habverővel keverd szorgalmasan.. a lényeg a vaj lassabban olvad bele, és homogén lesz.. egy időben kezdi elveszíteni a harsogó zöld színét.. azaz elindul a színeváltozás rögös útján..., de az emberekkel ellentétben a kiwi nem lesz köpönyegforgató e pálfordulástól...
 nem látszik hogy vaj lakna benne- sima kiwi krémes, de itt még nincsen vége....
 elkezdjük beleönteni a felvert tojást.. szépen lassan.. habos lesz, de te ne add fel... keverjed szorgalmasan, az első perc után - biztosan azt gondolod majd, lökött ez a lány, ez sosem fog összeállni...de csak kavard a melegen.. és egyszer csak varázsütésre pudingosba ugrik az egész.....
 készen a puding, azaz a CURD... [ejtsd: körd]
egy részét üvegbe zártam, kihűlés után megy a polcra, vagy ajándékba :) 
ha kíváncsi vagy más fajtára, itt a málnás és barackos is: 
 ezeket a képeket meg ki nem hagytam volna....




Megtalálsz a Facebookon itt: GYOMRO-SOKK


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése